سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنـ5ـج دری
تاریخ : دوشنبه 93/5/13 ساعت 10:29 ص توسط : کریم ضیایی

تا حالا دیدید گروهی ساعت ها وقت صرف می کنند تا قطعات کوچک دومینو را به اشکال خاص و با مهندسی دقیق کنار هم بچینند. ممکن هم هست در این فاصله یه اشتباه کوچک رخ بدهد و همه زحمات تلف شود.

 

اگر کار دقیق باشد و محاسبات درست، و هیچ اشتباهی هم نشود، بعد از ساعتها شمایل جالبی می بینیم که حالا همه منتظرند به یک اشاره، چند ساعت تلاش نقش زمین شود. چند ساعت کجا و چند ثانیه کجا!!!

 

دومینو

 

حکایت تلاش ما و رمضان گذشته به سان همین بازی دومینو است . که رنج ها و گرسنگی و تشنگی و سختیها را یک ماه به جان می خریم و شاید به ظهر روز عید نرسیده همه را با یک نگاه، یا کلام و یا قدم و فعل اشتباهی فرو می ریزیم.

 

روایتی بود که رمضان اول سال عبادی است . همانطور که همه، برای روزمره زندگیشان برنامه دارند و نوروز را برای نونوار شدن و یا اوقات دیگر را برای سال مالی شرکت شان و یا برای سال خمسی قرار می دهند، رمضان نیز اول سال عبادی است و باید تلاش کرد سرمایه ای را که در این ماه با برکت به دست آورده ایم را به ثمن بخس از دست ندهیم و این برکت را تا سال آینده دستمایه ارتباطمان با خداوند متعال قرار دهیم.

 

گروهی ای نشسته بودند که آقا رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: هر ذکر لااله الا الله درختی در بهشت برای گوینده است. رندی گفت: یا رسول الله پس ما صاحب باغهای بهشتی زیادی هستیم! و حضرت ادامه دادند که: و با گناهی جنگلی از درختان در آتش می سوزد.

 

این تلاش را به لحظه ای خوش آمد شیطان از دست ندهیم.

 

تلاشتان قبول.

ایام مبارک.




برچسب ها : دین و مذهب  ,


مطلب بعدی : آقای رئیس جمهور !!!        مطلب قبلی : یادی از استاد