سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنـ5ـج دری
تاریخ : دوشنبه 93/4/16 ساعت 1:4 ص توسط : کریم ضیایی

دیگه وسط منبر بودیم...

 

 شما نشنیدید حدیث حضرت رسول صلوات الله علیه را که: تن مپوشانید از باد بهار. این باد و بارون رحمت الهیه!!!

 

کم کم دورمون خلوت شده بود انگار همه یه خنده ای کردند و برگشتند سر کاسبی هاشون.

 

حاج مهدی کرمانپور

 

... این و باد و بارون تا به سر و کله شما نخوره این مغزاتون رشد نمی کنه . اتفاقا همین شب جمعه ای، آقای قرائتی تو تلویزیون می گفت.

 

یواشکی گفتم: باد رو گفتن نه بارون . گفت: بله؟ گفتم ب ب بله.....

 

و بعد یه کم فرو رفته در عالم نوستالژیک، آروم تر ادامه داد: ما ها سی، چهل سال پیش با مرحوم بابا و همین حاج سید جواد و حاج آقا یحیی و ... (خدا همشون رو رحمت کنه! شروع کرد به اسم بردن که من دیگه اون اسامی یادم نمیاد. ....) منتظر می موندیم یه همچین بارونی بیاد، تو این موقع از سال جمع بشیم . شما که یادت هست حاج آقا خلیل؟

 

همسایه مغازه آقاجون تا اومد مطلب را بپرسه. آقاجون فوری گفت :«آب نیسان رو می گم؟ » بنده خدا هاج و واج گفت: ب ب بله! درسته.

 

و ادامه داد : تا تو ماه نیسان همون اردیبهشت بارون خوبی میومد جمع می شدیم و می رفتیم تو دامنه ی کوه دملار. سنگاب ها این بارون نیسان رو تو خودشون جمع می کردند. یه چیزی مثل همین چتر شما منتها وارونه!!!

 

دسته جمعی می نشستیم و دعا و قرآن بدست زیر لب زمزمه می کردیم و بعد، آب بارون را جمع می کردیم و میاوردیم . شاید هنوز هم یه مقداری ته صندوقخونه داشته باشم. ...

 

... هنوز اون تعاریف تو گوشمه. این چند ماه که همه غرق رحمت الهی اند، در رجب و شعبان و ماه رمضان. به تعبیر صلوات شعبانیه : حففته بالرحمه ، چه تعبیر زیبایی.

 

خدا به داد کسانی که چتر رو سرشون بگیرن و خودشون رو از این رحمت دور کنند.

 

یه روزی می رفتند توی سنگاب ها رحمت الهی رو به تبرک و تیمن جمع می کردند و تا سالها با احترام و اون هم فقط چند قطره، درست مثل معامله ای که با زمزم می کنند.

 

کاش تو زمانه ی ما از همین رحمت الهی توی این ماههای عزیز استفاده می شد.

 

نهیبی به ذهن زدم که کجای کاری. که امروز هم از این چتر های وارونه زیاد پیدا می شود، البته نه در کوهها و برای جمع باران، بلکه روی پشت بام ها و هر کسی به بهانه ای ! ... خبر ، اکاذیب،  اراجیف و تبعیت از گامهای شیطانی .

 

چتر وارونه

 

انگار به جای کسب رحمت الهی دستها را دراز کرده باشیم برای زواید شیطانی . کاسه های گدایی به سمت و سوی دکانهایی که پر از دروغ و رسوایی است.

 

این چتر وارونه،  چتر دوری از رحمت خداست و درست نیست رمضانی را که به سوی ما روی کرده است با برکت و رحمت و مغفرت ، به آسانی از دست بدهیم، به بهانه اخبار صحیح . و حتی شبکه هایی که به دروغ ، ترویج مکتب می کنند، که اینها خانه های عنکبوتی است که ما را در خود به دام می اندازد . بشتابید که خانه های عنکبوت سست ترین خانه هاست.

 

کفعمی در مصباح دعایی از امام سجاد نقل می کند که فرازی از آن خاتمه این دل نوشته باشد:

 

اللَّهُمَ‏ إِنَ‏ الشَّقِیَ‏ مَنْ‏ قَنَطَ وَ أَمَامَهُ التَّوْبَةُ وَ خَلْفَهُ الرَّحْمَةُ خداوندا همانا بدبخت و بیچاره کسی است که از رحمت تو نا امید شد و حال آنکه در مقابلش در توبه باز است و پشت سرش رحمت توست .

 


 

برای توضیح بیشتر آب نیسان اینجا را بخوانید.




برچسب ها : شهر  , دین و مذهب  ,


مطلب بعدی : نان و فوتبال        مطلب قبلی : چتر وارونه (1)