سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پنـ5ـج دری
تاریخ : شنبه 94/6/28 ساعت 10:17 ص توسط : کریم ضیایی

وَ مَنْ یُهاجِرْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ یَجِدْ فِی الْأَرْضِ مُراغَماً کَثیراً وَ سَعَهً وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً سوره نساء آیه 100

کسی که در راه خدا هجرت کند ، جاهای امنِ فراوان و گسترده ای در زمین می یابد. و هر کس بعنوان مهاجرت به سوی خدا و پیامبر او ، از خانه خود بیرون رود ، سپس مرگش فرا رسد ، پاداش او بر خداست و خداوند ، آمرزنده و مهربان است  .

حادثه هولناک و تاسف بر انگیزی که در مسجد الحرام اتفاق افتاد ، باعث شد تعدادی از مسلمانان ، هموطنان و بالاخص یکی از همشهریان ما در مسیر زیارت حرم نبوی شریف و اهل بیت مدفون در بقیع و در حال راز و نیاز پرودگار، جان خود را از دست بدهند.

هجرت در راه خدا آن است که انسان براى پیشبرد راه توحید و مبارزه برعلیه طاغوتها از دیار خود هجرت نماید و آن بزرگترین سازندگى وابتداى تکامل وترقى انسان و مکتب او ست و نشانگر آن است که براى انسان انقلابى، مکتب مطرح است نه زندگى و خانواده چنان که راه انبیاء همین است‏.

 

اکنون هجرت شهادت گونه حاج محمد جعفر فلاح نشانه ای شده است برای برهم زدن هیمنه ظلم و جوری که آل سعود آن را بنا کرده اند . و اثبات حقانیت مکتب حقه شیعه اثنی عشری.  و اجر این هجرت وسعتی می شود به گستره گیتی که همه دنیا بر مظلومیت این شهدا اذعان می کنند و به پیش بینی قرآن عظیم، بینی طاغوتها و ظالمان عالم به خاک مالیده می شود. آن چنانکه در آیه 100 از سوره نسا آمده است.

اما ثمره این هجرت را فقط در این دنیا قرار نمی دهد و می فرماید اگر در این راه او را مرگ فرارسد اجر و پاداشش با خداست. و نهایت عظمت و اهمیت این هجرت و پاداش مهاجران را روشن می سازد.

به قطع می توان گفت : که او به شهادت همه ی آشنایان و دوستانش مهاجری بود، که نه فقط در زمانه حج که در تمام عمر کوتاهش این هجرت را سرلوحه قرار داده بود و مفهوم را به تمامه درک کرده بود و برای شناخت و رسیدن به امام زمانش لحظه ای تردید نمی کرد ، چرا که رفتار و منش وی در زندگی مذهبی و هیئتی اش دلیل واضحی است بر زندگی مخلصانه ی او.

به طوری که همه کسانی که حاج محمد جعفر را می شناختند از همکلاسی های قدیم و همکاران و هیئتی ها و مسجدی ها به این اخلاص اقرار دارند.

و بی شک در این هجرت که فقط پاداشش بر خداوند متعال است نیز برای رسیدن و شناخت بقیت الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف ذره ای فروگذار نکرده است .

به نوبه خودم غم از دست دادن این دوست عزیز را به خانواده محترم فلاح و اعضاء محترم هیئت قائمیه تسلیت عرض می نمایم.

عاش سعیدا و مات سعیدا

حجش مقبول و سعیش مشکور

 




برچسب ها : شهر  , شهدا  ,


مطلب بعدی : تدبیر سانسور        مطلب قبلی : دلنوشته روحانی شهید غواص برای دخترش